چشم امید بازار ارزهای دیجیتال به تتر (USDT) و خارج شدن از بحران!

اوضاع تتر

این روزها تتر در بازار ارزهای دیجیتال خودنمایی می کند و شرایط بهتری نسبت به سایر ارز ها دارد. ۵۰ ارز سرشناس در بازار ارز های دیجیتال از هفته گذشته تا کنون یک روند منفی را تجربه کرده اند و باعث شده که تتر با حضور پر رنگ تر این روز ه بیشتر به چشم آید.

شاید باورتان نشود، اما سرمایه ارز های دیجیتال حدود ۴۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است که مدیران و حامیان این ارز ها را با تعجب رو به رو کرده و همه به دنبال راه حلی برای خروج از این بحران هستند. در این میان بیتفینکس که صرافی معتبری در آمریکا است در ماه دسامبر خبر هایی را مبتنی بر قانونمند کردن تتر بیان کرد که همان باعث شده که اکنون تتر جایگاه متفاوتی داشته باشد.

بیتفینکس

این موضوع به خود به خود قابل فهم است، اما کارشناسان در چند ماه گذشته در رابطه با افزایش عرضه تتر، که مربوط به نابسامانی در بازار است، نگرانی های خود را افزایش داده اند. Bitfinex، که بزرگترین مبادله در جهان است، اقدام قانونی را به احزاب دیگر واگذار کرد که آن ها را به سوء رفتار را متهم کرده اند.

دلیل اتهام نیز کاملا قابل پیش بینی است. Bitfinex توکن های Tether را برای نسبت های ۱: ۱ برای دلار آمریکا صادر می کند. به عبارتی ساده، Bitfinex متهم به عدم داشتن ذخایر ۱: ۱ دلار به نسبت به وکن های تتر صادر شده است.

دلار و توکن USDt

مشکل این است که چرا یک توکن تتر، معادل یک دلار است و از آن به دلیل ارزش استاندارد خود استفاده شده است. می توان به این نتیجه رسید که قیمت بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال پر شده است، زیرا مردم ارزها را با تتر و نه دلار واقعی آمریکا خریداری کرده اند. اگر در Bitfinex یک مقدار مساوی از دلار برای تأیید مقدار توکن های تتر وجود نداشته باشد، همه چیز می تواند پایان یابد.

اظهارات Joey Krug

Joey Krug، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Pantera Capital، گفت که تتر، در طی نابسامانی اخیر در بازار منتشر شده است.

“این موضوع بیشتر و بیشتر شد، چرا که هر بار که بازار کاهش پیدا کرد، شما شاهد چنین چیزی بوده اید. این می تواند به این معنی باشد که بسیاری از نابسمانی ها در ماه دسامبر و ژانویه ممکن است واقعی نباشد. ”

انجام ممیزی در مورد تتر

Cointelegraph در نوامبر سال ۲۰۱۷ گزارش داد که تتر در فاصله سالیانه ۱۰.۰۰۰ درصدی افزایش عرضه را تجربه کرده است و منجر به نگرانی جدی در مورد اینکه چگونه شرکت Bitfinex و تتر در مدت زمان کوتاهی ارزش خود را افزایش داد. Tether قبلا ادعا کرده است که این ارز را به مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار در اختیار دارد، و نسخه های شفافیت آن را به صورت آنلاین نشان می دهد. تتر در نهایت Friedmann LLP را برای انجام ممیزی برای پایان دادن به نگرانی در مورد مشروعیت ذخایر خود استخدام کرد.

رابطه تتر و شرکت حسابرسی

اخبار این هفته این است که رابطه بین تتر و شرکت حسابرسی به پایان رسید – دلیل آن مشخص نیست و معلوم نیست چه چیزی منجر به فروپاشی این رابطه شده!. مهمتر از همه، هیچ چیزی در مورد آنچه فریدمن در طی ممیزی داشت، وجود ندارد.

چارلی، موسس لایت کوین می گوید، این پتانسیل Tether نخواهد بود و یک نظری را در توییتر در رابطه با وضعیت کنونی تتر، انجام داد.

“چارلی گفت که این واقعیت است که تتر(USDT) همچنان پس از آنکه در کمیته بازرگانی معاملات آتی در ماه دسامبر ۲۰۱۷ صادر شد، توکن خوبی است. با این حال، او هشدار داد که اگر به نظر برسد که ذخایر دلار کافی برای تأیید توکن ها تتر، وجود ندارد، قیمت توکن به طور کامل سقوط خواهد کرد. اما مهمتر از همه، لی معتقد است که آن هیچ تاثیر مستقیمی بر بیت کوین و بقیه بازار ارز رمزنگاری ندارد.”

نتیجه

با توجه به وضعیت Tether انتظار می رود برای CFTC به شکایت Bitfinex بپردازد تا در صورت بروز هرگونه اشکال قانونی اقدام به بررسی شود. واقعیت این است که احضاریه در دسامبر ۲۰۱۷ است و هنوز انتشار USDT ادامه دارد که خبر خوبی است. USDT درست مثل هر آلت کوین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست