پیش بینی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸

همان طور که بیت کوین در هفته های آخر سال ۲۰۱۷ با کمی سقوط مواجه بود، برخی از سرمایه گذاران و متخصصان ارز معتقدند که ارزهای دیجیتال با سقوط بیشتری در سال ۲۰۱۸ مواجه خواهد بود. در این متن قصد داریم ۵ پیش بینی مهم در خصوص ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

این پیش بینی ها عبارت اند از:

کمپانی های بیشتری در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری خواهند کرد
مایکل گراهام، متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال، در این باره می گوید: سرمایه گذاران از کمپانی های مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال، تا کنون سرمایه گذاری کرده اند. یکی از محتمل ترین اتفاقات در زمینه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ این است که شاهد سرمایه گذاری های بیشتر شرکت ها در ارزهای دیجیتال خواهیم بود. هم چنین میزان محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال در کمپانی ها، در حال افزایش است. شرکت هایی مانند نازداک و فیتزگرالد، بیشترین محصولات خود را با ارزهای دیجیتال به فروش رسانده اند، که این حاکی از اشتیاق این کمپانی ها برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می باشد.

نولان بورلی نیز در این رابطه می گوید: با قانون مند تر شدن ارزهای دیجیتال، این ارزها تا اواخر سال ۲۰۱۸ به صندوق قابل معامله در بورس نیز راه خواهند یافت. کمپانی Cobe نیز در شش ارز رمزپایه در صندوق معامله بورس سرمایه گذاری کرده است که پیش بینی می شود تا اواخر سال ۲۰۱۸ ارزش این ارزها در بازار سهام، افزایش یابد.

باید خاطرنشان کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در این رابطه تا کنون هیچ اظهار نظری نکرده اند.

با اعمال قوانین محدود کننده، ارزش بیت کوین سقوط خواهد کرد

در حال حاضر، قانون گذاران در تلاشند تا قوانین محدود کننده برای ارزهای دیجیتال اعمال کنند. طی ماه های اخیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، هشدارهای بسیاری به سرمایه گذاران مبنی بر ریسک های موجود در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال داده است. این کومیسیون، هم چنین، تجارت ارزهای دیجیتال در برخی کمپانی ها را به حالت تعلیق درآورده است. به گفته خودشان، علت این کار در رابطه با اطلاعیه هایشان درباره‌ی توکن هایشان است.

کناکورد گراهام در این رابطه می گوید: قوانین محدودکننده زیادی در رابطه با ارزهای دیجیتال اعمال شده است. وی گفته است که این قوانین، باعث می شود که به کل ناحیه ارزهای دیجیتال، آسیب جدی وارد شود.

بیت کوین، طی ۱۲ ماه گذشته، از ۱۵۰۰ دلار به ۱۶۲۰۰ دلار افزایش یافته است. اما باید گفت که از اوج ارزش خود، یعنی ۱۹۸۰۰ دلار در اواسط ماه دسامبر، ۱۸ درصد کاهش یافته است. در این حین، بر اساس گزارش coinmarketcap، ارزهای دیجیتال کوچکتر در بازار، تا چند صد درصد در هفته های اخیر، صعود داشته اند، یعنی به رقمی حدود ۷۰۰ میلیار دلار رسیده اند. قوانین محدود کننده توسط قانون گذاران، باعث می شود، این ارزش به شدت کاهش یابد. بیت کوین در بین این ارزها، متضررترین خواهد بود. سپنسر بوگارت، از سرمایه گذاران در شبکه بلاک چین، در این رابطه گفته است ارزش ارزهای دیجیتال تا ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

ارزهای دیجیتال، روندی پر فراز و نشیب خواهند داشت

همان گونه که دیدگاه های مختلفی در رابطه با ارزهای دیجیتال وجود دارد، تحلیلگران معتقدند که بیت کوین، از فراز و نشیب بسیاری برخوردار خواهد بود به همین دلیل، آن ها بر این باورند که بیت کوین از ۴۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۸، در فراز و نشیب خواهد بود. بیت کوین کش با چالش ها و مشکلات متعددی رو به رو است. برای مثال یکی از آن ها این است که ارزش آن در سال ۲۰۱۷، ۲۶۰۰ دلار بوده و این درحالیست که بیت کوین، تا حدود ۱۶۲۰۰ ارزش داشته است. بیت کوین هم چنین باید با مشکلاتی هم چون سرعت بخشیدن به معاملات و ایجاد ارزش افزوده در معاملات دست و پنجه نرم کند.

بیت کوین سقوط می کند و دیگر ارزهای دیجیتال رشد خواهند کرد

قیمت بیت کوین، طی هفته های اخیر، ثابت مانده است، درحالی که ارزش دیگر ارزهای دیجیتال در آخرین رده بندی ها، با افزایش چشمگیری رو به رو بوده است. متخصصان ارز معتقدند که با وجود برتریت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر مبادلات در سال گذشته، مربوط به دیگر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و ریپل بوده است. البته این را نیز باید خاطنشان کرد که بیت کوین هم چنان تنها مسیری است که سرمایه گذاران از این طریق می توانند در دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاران بازار سهام، شانسی پیدا خواهند کرد برای سرمایه گذاری در سهام اولیه ارزهای دیجیتال

با رشد روزافزون ارزهای دیجیتال، کمپانی های و کسب و کارهای زیادی با سرمایه گذاری در این زمینه میلیاردها دلار سود خود را تضمین کردند. یکی از شرکت های فروش سهام در خوضه ارزهای دیجیتال، که ۱.۶ میلیارد دلار ارزش سهام دارد، اعلام کرده بود که با اتخاذ کردن روش عرضه اولیه سهام، می توانست از سود زیادی بهره مند شود. تحلیلگران ارزهای دیجیتال معتقدند که عرضه اولیه سهام ارزهای دیجیتال، طی امسال بسیار زیاد خواهد شد. آن ها هم چنین بر این باورند که کمپانی های ارائه دهنده ارزهای دیجیتال، که در سدد نشان دادن چهره بهتری از خود هستند، احتمالا به روش های سنتی ارائه سهام ارزهای رمزپایه اتکا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست