شروع از سال ۲۰۱۴

در سال ۲۰۱۴ میلادی، مردی هلندی به نام Martijn Wismeijer برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال خود که بیت کوین بود،  دست به کار عجیبی زد و دو تراشه‌ی NFC زیر دو دست خود قرار داد تا از آنها برای ذخیره کلید‌های رمزنگاری شده‌ی بیت کوین‌هایش استفاده کند. حال با گذشت ۴ سال از آن اتفاق، به نظر می‌رسد که بسیاری از مردم به بیت کوین زیرپوستی برای امنیت ارزهای دیجیتال  شان روی آورده‌اند.

 دلایل به نظر قانع کننده برای نگهداری ارزهای دیجیتال در زیر پوست

این مرد دلایل محکمی برای استفاده از چنین روش عجیبی دارد چرا که تا به حال مبلغ زیادی از ذخیره ارزهای دیجیتال خود را به علت هک، دزدی و یا اختلال سیستمی از دست داده است. او در این‌باره می‌گوید:

«می‌توانم با اطمینان بگویم طی این سالها، بیش از ۸۰ درصد ارزهای دیجیتال خودم را به علت هک، دزدی، تبادل‌های اشتباه و دیگر اختلالات از دست داده‌ام. بدون شک اگر من این چیپ‌ها را در سال ۲۰۱۰ نصب کرده بودم، اکنون بسیار ثروتمند بودم.»

چیپ‌هایی شبیه به شیشه

چیپ‌های قرار گرفته در دستان این مرد هلندی از شیشه ساخته شده‌اند، ابعادی ۲ در ۱۲ میلیمتری دارند و هم اندازه‌ی یک دانه‌ی برنج هستند. این تراشه‌‌های NFC، هرکدام قادرند ۸۸۸ بایت اطلاعات را در خود نگاه داشته که این حجم حافظه‌ برای ذخیره کلید آدرس ۲۶ بیت کوین کافی است.

روش کار با این کیف پول امن

Wismeijer می‌گوید که هر روز از این تراشه‌ها برای خرید‌های مختلف بهره‌ می‌گیرد. نحوه کار بدین شکل است که او ابتدا چیپ قرار گرفته روی دستش را به وسیله‌ تلفن هوشمند اسکن کرده،  کد اسکن شده را رمزگشایی نموده و پس از آن تراکنش مدنظر خود را برای ارزهای دیجیتال انجام‌ می‌دهد. این ارزهای دیجیتال که فقط در تلفن همراه او موجودند، موجب می‌شود که کسی نتواند تنها با اسکن کردن دستهای وی به بیت کوین‌هایش دست پیدا کند.

شهرت این روش

او که به خاطر استفاده از این راهکار عجیب و غریب معروف شده است، اکنون یک کمپانی به نام Mr. Bitcoin تاسیس نموده و به راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین اشتغال دارد. کارکنان وی نیز بعد از فهمیدن ماجرا، روش کارش را تکرار کرده و بدین ترتیب به ادعای وی، اکنون بیش از پنجاه نفر تنها در قسمت پراگ حضور دارند که از بیت کوین‌ زیرپوستی استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست