کلاه برداران اینترنتی که خود را به جای مدیران کانال اجتماعی ایکو در تلگرام معرفی کرده بودند، توانستند ۱٫۸ میلیون دلار از سرمایه اتریوم را بدزدند. این کلاه برداران، با فریب دادن سرمایه گذاران از طریق تلگرام، ضرری چند میلیون دلاری به اتریوم وارد کنند. از آن جایی که ایکو از کانال رسمی تلگرام برخوردار است، افراد سودجو از این فرصت استفاده کردند و خود را به عنوان مدیران این کانال تلگرامی، به اعضاء معرفی کردند. این کانال و حساب تلگرامی که با آیدی های[email protected] و [email protected] فعال بودند، متعلق به ایکو و تحلیلگر داده ها در شرکت سیل، دکتر نیک اسمیت بودند که به عنوان ابزاری برای هکرها قرار گرفتند. کلاه برداران از طریق ارسال پیام شخصی به اعضاء کانال با محتوا فروش اتریوم، آن ها را فریب دادند و مقدار قابل توجهی از اتریوم را دزدیدند. هم چنین آن ها با معرفی خود به عنوان دکتر نیک اسمیت اقدام به کلاه برداری اینترنتی کردند.

البته مدیران کانال ایکو در تلگرام، پیامی را در کانال منتشر کردند. پیام آن ها این بود که افرادی را برای امنیت هرچه بیشتر کانال تلگرامی خود استخدام خواهند کرد و رمزهای امنیتی بیشتری برای ورود مدیران به این کانال قرار خواهند داد. آن ها هم چنین، آدرس کیف پول اتریوم کلاه برداران را نیز در کانال به نمایش گذاشتند.

برخی از اعضاء کانال گفته اند که این کلاه برداری کار خود شرکت سیل بوده است، چراکه در تلگرام، تنها مدیران می توانند مدیران دیگر را جایگزین خود کنند. این نوع کلاه برداری‌ها موضوعی تازه نیست و چندین بار تا کنون تکرار شده است. در ۲۹ ژوئن نیز افرادی خود را به جای رئیسان بانک آریس معرفی کردند و میلیون ها اتریوم را دزدیدند. البته کمی بعد، پلیس فضای مجازی، آن را پیگیری کرد و افراد خاطی پیدا شدند. در دنیای ارزهای رمزپایه، اینگونه اتفاقات دور از ذهن نیست، چراکه کلاه برداران همواره در کمین هستند تا از سادگی سرمایه داران سوءاستفاده کنند و سرمایه آن ها را بدزدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست