سرمایه گذار معروف در حوزه بلاک چین – اسپنسر بوگارت – در مصاحبه‌ای در ۲۶ می با CNBC اعلام کرد که بیت کوین با وجود ریزش بازار همچنان خرید و فروش می‌شود و حجم معاملات زیادی دارد. این ارز تا پایان امسال، قطعا بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.

بوگارت یکی از شرکای شرکت بزرگ Blockchain Capital است و اولین نفری بود که از وال استریت وارد دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتالی شد و شروع به تحلیل بیت کوین و دیگر ارزها کرد.
بیت کوین حدود سه هفته است که روند نزولی داشته و از سپتامبر ۲۰۱۷ تا امروز این طولانی‌ترین بازه‌ای است که این ارز دیجیتال در دوران افت قرار داشته است.

نهادینه کردن بیت کوین بعد از این همه مدت، در نهایت در حال اتفاق افتادن است. همه نهادها و بانک‌های بزرگ به سمت بیت کوین در حال حرکت هستند. این حرکت هم به سمت استفاده از این ارز و پیشنهاد دادن آن به مشتریان است و هم در جهت محدود کردن پلتفرم آن.

بوگارت اعتقاد دارد اکثر آلتکوین‌های دیگر بجز بیت کوین، بیشتر از ارزش واقعی خودشان قیمت دارند. در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ که نقطه اوج ICO ها و توکن ها بود، این موضوع شدت گرفت. او اعتقاد دارد نوسان شدید ارزها و وعده های غیرممکن و دست نیافتنی که پروژه ها ارائه می دهند، موضوعی مهم و حیاتی است. خیلی از ICOها و هدف پروژه‌ای که اعلام کردند، در حال حاضر قابل اجرا شدن نیستند و قرار نیست که فقط با حرف زدن راجع این اهداف قیمت ها در بازار افزایش پیدا کند.

اسپنسر در مصاحبه خود گفت که برای مثال من ترجیح میدم به جای کاردانو ، ترون ، آیوتا یا نئو، ارزهای دیگری مثل اتریوم ، ریپل ،بیت کوین کش یا EOS داشته باشم:

من فکر می‌کنم اتریوم در بازه بلند مدت بسیار سازنده و اثرگذار خواهد بود. با این وجود، اتریوم در حال حاضر به دلیل بسیاری از توکن‌هایی که بیش از ارزش واقعی خود قیمت دارند و روی پلت‌فرم اتریوم ساخته شده‌اند، بار زیادی را تحمل می‌کند. من احساس می‌کنم آینده اتریوم به گسترش و توسعه ICO ها و فضای آنها بستگی دارد.

بوگارت همچنین خاطرنشان کرد که این اولین بار است که هیچ‌کس خبری از پایان بیت کوین نداده است. واقعیت نهادینه‌سازی عمیق‌تر فضای رمزنگاری، داستانی بلند مدت است و در کل اتفاق مثبتی برای بیت کوین محسوب می‌شود. اتفاقات و مشکلات اخیر در زمینه مسائل مالی و بانکداری سنتی، روز به روز استفاده از بیت کوین را ضروری‌تر می‌کند.

حجم تراکنش‌های بیت کوین کاهش می‌یابد؟ قطعا این اتفاق می‌افتد. اما راجع به قیمت آن تا یک سال آینده؟ می توانم شرط ببندم که بیت کوین تا پایان امسال به بالای ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به نظر می‌رسد این افت قیمت‌ها فعلا ادامه داشته باشد اما علی‌رغم افزایش مقررات برای سرمایه‌گذاری اصلی در فضای رمزنگاری،  حضور سرمایه‌گذاری نهادی در همه جا منجر به افزایش عمده بازار خواهد شد و این امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نظر شما چیست در این مورد چیست؟ آیا روند نزولی قیمت ها ادامه خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست