آموزش قیمت ها
در مورد قیمت در بازه ی ۵ دقیقه دو اندیکاتور Moving Average Exponential میندازید. مایکی رو به رنگ زرد روی ۲۸۸ و یکی رو به رنگ بنفش روی ۲۰۱۶ تنظیم کردیم (۲۸۸ یعنی ۲۸۸ کندل ۵ دقیقه؛ پس ۲۴ ساعت قبلی را نشان میدهد و ۲۰۱۶ یعنی ۲۰۱۶ کندل ۵ دقیقه پس ۷ روز قبلی را نشان میدهد)
همانطور که در شکل زیر میبینید… تا زمانی که کندل ها میان این دو خط حرکت میکنن به هیچ عنوان برای سوئینگ تاییدی برای ورود به بازار به شما نداده است.
اما….
نهنگ ها و یا در بازار های سنگین تر حرفه ای ها همیشه یک ترفند را استفاده میکنند :
به ناگهان میبینید که خط نارنجی که بازه ی طولانی تر را نشان میدهد به سمت بالا شکسته میشود. در این زمان به هیچ وجه نباید برای ورود به بازار عجله کنید. این یک تله است. همانطور که میبینید بازار به سمت پایین دوباره ریزش میکند و به زیر همین خط برمیگردد ( دو فلش قرمز رنگ) حال میتوانید در همان زمان نزدیک خط پایین اوردر خرید بگذارید. اگر نخورد عجله ای نیست.
حتی برای ورودی مطمئن تر میتوانید بازار را رصد کنید و در صورت نواسن مجدد و برخورد مجدد به خط پایین و عدم ریزش زیر آن (۲۸۸) حال یک تایید قوی گرفته اید که روند افزایشی بازار مطمئن تر است. میتوانید آرام آرام اوردر خود را در نزدیکی همان خط ۲۸۸ جلو ببرید تا زمانی که بازار اوردر شما را کانفرم کند.
نیم نگاه به اوردر بوک
با یک نیم نگاه به اوردر بوک چیزی که مشاهده میشود این است که در بازاری که در لحظه ی حاضر ۸۰ بیت والیوم دارد؛ یک اوردر ۴ بیتی در ۲۵۳۰۰ نشسته است.
این میتواند نهنگ باشد و یا میتواند اوردر خرید معمولی یک کاربر مثل من و شما باشد. پس با توجه به اینکه این اوردر بسیار نزدیک خط ۲۸۸ بوده و از طرف دیگر حدود ۴۵ دقیقه قبل بازار یک بار بر روی همین اوردر حمایت شده اما آن را کانفرم نکرده است…. اوردر خود را ادجاست میکنید و بر روی ۲۵۳۰۱ قرار میدهید تا قبل از این فرد اوردر شما بخورد.
اگر نشد و بازار جلوتر رفت چه؟ عجله ای نیست. یادتان باشد شما برای سوئینگ مشغول شکار کف هستید و تا قبل از یک نوسان بزرگ هنوز فرصت شکار قیمت کف را دارید. بنابراین آرام آرام مطابق روند بازار حرکت میکنید و از همین دو EMA استفاده میکنید تا بتوانید حرکت بازار را تخمین بزنید.

نکته
نکته ی دیگر اینکه… اگر دقت کنید خواهید دید که قبل از آن کندل بزرگ سبز چند ساعت قبل (قبل از موج بزرگ) هر دو EMA نزولی بودند که بیانگر افت نسبی قیمت بودند. سپس یک کندل بزرگ سبز EMA 288 را میشکند و روند نزولی آن تبدیل به روند صعودی میشود اما این به تنهایی کافی نیست.
یادتان باشد این EMA تنها یک روز قبل بازار را در لحظه به شما نشان میدهد. اما… کمی جلوتر؛ نزدیک کندل های آخر؛ با کمی دقت متوجه میشوید که EMA 2016 که روند یک هفته را نشان میداد از حالت نزولی خارج شده و افقی شده است. این نشانه ی خوبی است که بیانگر توقف ریزش قیمت در بازار یک هفته قبل بوده و پس از برطرف شدن آن تله (که غالب مواقع شاهد آن خواهید بود) زمان خوبی برای شکار کف و ورود به بازار جهت سوئینگ است.
دی ترید
حال اگر تمایل به دی ترید دارید؛ در زمانی که آن کندل بزرگ سبز EMA 288 (خط زرد) را شکست و بازار به سمت آن برگشت؛ میتوانید خرید انجام دهید و به شکار تله بپردازید ولی نباید زیاد طمع کنید. آن موج چیزی در حدود ۱۰-۱۲ درصد افزایش قیمت بود.
۱۰ درصد در ترید روزانه سود بسیار خوبی است و همانجا قبل از ریزش بازار باید خروج کنید. نکته اینکه؛ در این مورد خاص بازار هرگز به آن قیمت خرید برای ترید روزانه برنگشت و شما هنوز در سود قرار دارید اما… لزوما همیشه اینطور نخواهد بود. گاهی بازار در حین ریزش چنین تله هایی میگذارد و به زیر قیمت خرید شما باز خواهد گشت.
روند کلی بازار
در این مورد خاص چون روند کلی بازار (بازه ی روزانه) افزایشی است؛ قیمت خرید شما امن باقی ماند. مانند همیشه زمانی که ترید روزانه انجام میدهید؛ همیشه باید نیم نگاهی به بازه های ۳ ساعته و روزانه داشته باشید و تنها نگاه کردن به بازه ی ۵ دقیقه کافی نخواهد بود
همان ارز در بازه ی ۳ ساعته. در این نمودار من دو EMA دیگر را استفاده میکنم ۵۶ و ۲۲۴٫ ۵۶ روند یک هفته و ۲۲۴ روند چهار هفته ی بازار (یک ماه) را نمایش میدهد. در واقع چون پاسکال ارز جدیدی است نمیتوان از تعداد کندل خیلی زیاد برای روند بازار استفاده کرد.

اینجاست که خواهید دید ۲۲۴ به شما نشان میدهد که بازار در روز های آخر تا حدودی در عرض اما آرام آرام به سمت بالا حرکت کرده و اوردر خرید ۲۵۳۰۱ شما چقدر نزدیک به کف خواهد بود. در واقع این اوردر تا حد زیادی زیر میانگین قیمت یک هفته اخیر قرار دارد و شما به معنای واقعی در حال شکار کف ترین قیمت بازار هستید.
ارائه شده توسط وب سایت آتادکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست