ممنوعیت ارز‌های‌ دیجیتال در پاکستان در حد انتظار موثر واقع نشد. بانک مرکزی پاکستان، هر کدام از بانک‌های تجاری  و شرکت‌های مالی‌ را از مبادلات ارز‌‌های دیجیتال ممنوع کرده‌ است که البته این روند مبادله را برای صرافی‌های محلی سخت‌تر کرده است؛ با این حال افراد مبادله‌گر راه‌های جایگزین را برای بدست آوردن و فروختن بیت‌کوین یافتند و از هشدار‌ها و ممنوعیت‌ها تبعیت نکردند.

یکی‌ از معامله‌گران محلی به نام مجید علی، به Asia Times گفت:

حرکت بانک مرکزی ابتدا موجب فروپاشی در بازار ارز‌های دیجیتال شد؛ اما به تدریج بعد از آن که روش‌های معاملاتی جایگزین کشف شد؛ حجم معاملات به تدریج افزایش یافت….‌معامله‌گران فهمیدند که بانک مرکزی ارز‌های دیجیتال را ممنوع نکرده و نمی‌تواند این کار را انجام دهد…کاری که بانک مرکزی انجام داده ؛ ممنوعیت ورود بانک‌ها به ارز‌های دیجیتال است؛ پس اگر شما مبادلات خود را برای خرید ارزهای‌دیجیتال با بانک‌ها انجام نمی‌دهید [هنوز] می‌توانید مبادلات ارز‌های مجازی داشته باشید که زیر نظر وزارت فناوری و ارتباطات است.

در واقع نمودار هفتگی سایت Localbitcoins نشان می‌دهد که مبادلات بعد از ممنوعیت‌‌های بانکی افزایش فوق‌العاده‌ای داشته که این افزایش نزدیک به رکورد بیت‌کوین در تاریخ دسامبر-ژانویه است.

مبادله‌ی بیت‌کوین در پاکستان، علیرغم ممنوعیت بانک‌ها

اولین و تنها ارزدیجیتال پاکستان یعنی Pakoin که به صراحت ممنوعیتش در بیانیه‌ی بانک مرکزی پاکستاناعلام شد؛ بعد از این بیانیه ۶۰ درصد رشد قیمت داشته است.
موسس Pakoin ابو شهیر گفت:

 اقدام بانک مرکزی در واقع باعث لطف به ارز‌‌ها شد که بیشتر مردم روی Pakoin علاقه‌مند و کنجکاو شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست