گروهی از هکرها اطلاعات بانکی هزاران نفر از شهروندان کانادایی را هک و سرقت کردند و اعلام کردند فقط در صورت گرفتن ۱ میلیون دلار به ریپل ، اطلاعات را منتشر نخواهند کرد.

بر اساس گزارش سی‌‌بی‌سی نیوز در روز سه شنبه، دو بانک بزرگ مونترال و بانک آنلاین CIBC اعلام کرده اند که اطلاعات شخصی ۹۰،۰۰۰ هزار کاربر، از جمله اسامی، شماره حساب ها و رمزهای عبور به سرقت رفته است. این دزدها حتی ادعا کردند که پرسش و پاسخ‌های امنیتی، شماره بیمه های اجتماعی و مانده حساب‌ها را هم به دست آوردند.

در ایمیل فرستاده شده توسط هکرها که به نظر می رسد از روسیه بوده است، خواستار ۱ میلیون دلار به ریپل یا همان XRP شده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند که اگر تا پایان روز ۲۸ می این مبلغ واریز نشود، اطلاعات را به صورت عمومی منتشر خواهند کرد. البته آنها اعلام نکرده‌اند ۱ میلیون با دلار کادانا پرداخت شود یا آمریکا. این هکرها برای اینکه ثابت کنند واقعا اطلاعات را هک کرده‌اند، مقداری از اطلاعات شخصی کاربران را برای هردو بانک فرستاده‌اند.

در ایمیل فرستاده شده توسط هکرها توضیح داده شده که آنها از یک الگوریتم استفاده کرده‌اند که توانستند شماره حساب کاربران را پیدا کنند و با جا زدن خودشان به عنوان صاحبان واقعی حساب، به سوالات امنیتی و رمز عبور و … دسترسی پیدا کرده‌اند و آنها را به خواست خودشان تغییر داده اند.

طبق گزارش CBC، بانک مونترال اعلام کرده که قصد ندارد این مبلغ را به هکرها پرداخت کند و بانک CIBC از دادن جواب صریح و مستقیم به خبرنگاران خودداری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست