ایان کینگ، مدیر اجرایی خبرگزاری Sky، می گوید قرارداد مستر کارت (Mastercard) با سانتاندر، نشانه هایی از بازگشت این کمپانی بزرگ به نقش تاریخی خود در شبکه پرداخت بین المللی است. هم اکنون اکثریت قریب به اتفاق جمعیت بریتانیا از کارت های پیش پرداخت ویزا استفاده می کنند. با این حال، این شروع یک تغییر است و به عنوان یک جبهه جدید در رقابت بین ویزا کارت و مستر کارت محسوب می شود.

اولین اقدام مستر کارت در ماه ژوئن سال گذشته هنگام عقد قرارداد ۷ ساله با TSB انجام شد. در این اقدام بانک TSB اعلام نمود که Debit Card های مشتریان خود را دوباره فعال می کند و آنها را به شبکه Mastercard باز می گرداند. معامله ای که در آن زمان توسط آجی بانگا، مدیر اجرایی مستر کارت، به عنوان یک “پیروزی قابل توجه” توصیف شد؛ زیرا تا آن زمان TBS بزرگترین صادرکننده کارت های اعتباری Mastercard در انگلستان بود.

امروز Mastercard یک موفقیت دیگر را نیز به ثبت رسانده است. خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه از ابتدای سال آینده، Santander شروع به انتقال کارت های پیش پرداخت بیش از ۹ میلیون مشتری خود به شبکه مستر کارت خواهد نمود. مارک بارت، مدیر عامل منطقه ای Mastercard در حوزه انگلستان و ایرلند، می گوید:

ما از کار با سانتاندر، یکی از بانک های معتبر و خلاق در جهان، هیجان زده هستیم تا قابلیت های جدید و مشتری مداری را برای ارائه کارت های اعتباری بین المللی فراهم کنیم. برای ما، این همکاری ثابت می کند که راهکار های ارائه شده توسط مستر کارت انعطاف پذیری، امنیت و راحتی را ارائه می دهند و محصولی است که صاحبان کارت ها در عصر دیجیتال به آن نیاز ضروری دارند.

هر دو کمپانی ویزا کارت و مسترکارت باید سخت تلاش کنند تا سرمایه گذاران را متقاعد نمایند که آنها صرفا ارائه دهنده خدمات پرداخت نیستند و مانند پی پال (PayPal)، ارزش افزوده زیادی نیز از کاربران دریافت نمی کنند. در این خصوص Mastercard تلاش کرده است تا وابستگی خود را به تجارت اصلی پردازش تراکنش ها کاهش دهد و با گسترش فعالیت خود در سایر زمینه های پرداخت در سال های اخیر، یک برتری نسبی را اثبات نموده است. همچنین در ارائه راه حل های امنیتی نیز مستر کارت پیشگام بوده است؛ از جمله معرفی احراز هویت بیومتریک برای صاحبان کارت ها که شامل سرویس Selfie Pay که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، می شود.

این شرکت همچنین تلاش می کند تا با ارائه تحلیل بهتر داده ها، تقلب های موجود در شبکه را پیگیری نموده و “اشتباهات دروغین” را کاهش دهد. شاید بهترین مثال برای مشتری مداری مستر کارت، حمایت این کمپانی از رویدادهای پرطرفدار مانند جوایز BRIT و لیگ قهرمانان اروپا (UEFA) بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست