طبق خبر منتشر شده دیروز، VPE WertpapierhandelsBank AG یا به طور خلاصه VPE، یک بانک تجارت اوراق بهادار آلمانی است که با یک کمپانی فناوری برلینی به نام solarisBank برای ارائه خدمات خرید و فروش ارز های رمزپایه به موسسات سرمایه گذاری همکاری می کند.

VPE توسط اداره نظارت مالی فدرال قانون گذاری شده و ظاهرا اولین بانکی در کشور آلمان است که خدمات تجارت ارز های رمزپایه را ارائه می کند. طبق یک بیانیه در وبسایت این بانک، این خدمات به طور انحصاری در اختیار “مشتریان حرفه ای و موسسات” خواهد بود. اگر چه افراد معمولی هم می توانند درخواست دهند تا به عنوان یک مشتری حرفه ای به حساب بیایند. کاترینا سترنسکی مدیر روابط عمومی VPE می گوید:

ارز های رمزپایه مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و… در طی سال های اخیر تبدیل به کلاس دارایی های امیدوار کننده ای شده اند. تا به امروز تجارت توکن های دیجیتال محدود به صرافی های ارز رمزپایه و فروشگاه های آنلاین بوده است. ما مفتخریم که اولین بانک آلمانی هستیم که به مشتریان خود خدمات خرید و فروش ارز های رمزپایه را ارائه می کنیم.

این خدمات در همکاری با solarisBank یک کمپانی فناوری که پلتفرم های دیجیتال بانکی را می سازد، ساخته شده است. VPE همچنین اعلام کرد که مشتریان به کیف پولی که توسط خود بانک میزبانی می شود، دسترسی خواهند داشت.

اوایل این ماه،منابعی به بلومبرگ گفتند که بانک سرمایه گذاری بین المللی Barclays یک ارزیابی اولیه به راه انداخته است تا بفهمد آیا مشتریانش به ارائه خدمات خرید و فروش ارز های رمزپایه علاقه دارند یا خیر.

در ماه فروردین، بانک دولتی روسیه، Gazprombank اعلام کرد که قصد دارد تا تراکنش ارز های رمزپایه را در سوئیس هدایت کند. طبق گفته بانک، سوئیس به دلیل قوانین لیبرالش درباره ارز های رمزپایه انتخاب شده است.

همین اواخر نیز در طی نظرسنجی مشخص شد که حداقل ۵۶ شرکت اقتصادی برای ورود به دنیای ارز های دیجیتال تمایل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست