وال استریت جورنال : ICO عمومی تلگرام به دلیل جمع شدن اعتبارات لازم منتفی است

وال استریت جورنال (WSJ) دیروز (۱۲ اردیبهشت) گزارش داد که برنامه تلگرام برای اجرای عرضه اولیه سکه (ICO) حذف شده است. این واقعیت که در طی برگزاری دو ICO خصوصی این برنامه پیام رسان به اندازه کافی توانسته پول جمع کند، دلیل برگزار نشدن ICO عمومی تلگرام که قبلا وعده داده شده بود، اعلام شده است.

یک منبع بدون نام به WSJ گفته است که تلگرام تصمیم گرفته بود که پس از رسیدن به مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار تا اواسط ماه مارس، برنامه خود برای اجرای ICO عمومی تلگرام را منتفی کند. در طی اولین ICO خصوصی برگزار شده ۸۱ و در دومین برگزاری ۸۴ سرمایه گذاری مطرح شرکت داشتند.

پولی که از دو ICO در حال حاضر جمع شده است که توسط سرمایه گذارانی که حداقل ۱ میلیون یا درآمد خالص ۲۰۰,۰۰۰ دلار دارند برای پشتیبانی از توسعه برنامه پیام رسان تلگرام و راه اندازی پلتفرم بر پایه زنجیره بلاک شبکه باز تلگرام (TON) استفاده خواهد شد.

یکی از شرکت کنندگان اولین دوره ICO ارز دیجیتال تلگرام، میلیاردر روسی به نام رومان آبراموویچ بوده که گفته می شود که ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. سخنگوی این سرمایه گذار روسی مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را تکذیب کرده است ولی درباره این که اصلا این شخص روی تلگرام سرمایه گذاری داشته است یا خیر نیز اظهار نظری نکرد.

بنیان گذاران سرویس خدمات پرداخت Qiwi و غذای Wimm-Bill-Dann، به ترتیب سرگئی سولونین و دیوید یاکوباشویلی به صورت عمومی مشارکت خود در ICO تلگرام را اعلام کردند.

این برنامه پیام رسان اخیرا فقط ICO آن جزو اخبار داغ نبوده بلکه چندی پیش هم روسیه قصد بن کردن تلگرام را داشت که موفق به این کار نشد. رسانه های روسیه دلیل بن شدن تلگرام را ارتباط تلگرام با ارز های رمزپایه از طریق ICO ای که قرار است به راه بیاندازد دانسته بودند.

بسیاری از علاقه مندان به ارز های رمزپایه بی صبرانه منتظر برگزاری ICO تلگرام برای خرید توکن بودند و اما حالا آن طور که به نظر می رسد و پیش از این شایعاتی در این باره وجود داشت، تلگرام قصد ندارد توکن های خود را در طی یک ICO عمومی عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست